Saturday, November 15, 2008

ناقصلي حتة



لما الواحد يبئا ماشي ف طريق أخره حلم .. هدف


بيبئا شايف أخر الطريق دة .. صورة راسمها ف دماغه


كل اللى عايزه انه يشوفها حقيقة قدام عينه ف يوم


بس مش دايما الدنيا بتبئا وردي كدة


ساعات بتضيع حاجات ف السكة ..


مش مهم إزاي .. المهم انها ضاعت خلاص


يرجع للصورة اللي ف دماغه


يقص منها حتة ويشكلها من جديد


وأول ما يوصل لصورة جديدة ..


صورة تقنعه .. وترضيه


وتستحق


يرجع يبص قدامه ويكمل الطريق


من غير استسلام


مهما اتكعبل .. طول ماهو قادر يشكلها تاني


ويعوض مكان الحتة اللي نقصت


هيكمل
..


المرة دي أنا مش عارفة أشكل الصورة من أول وجديد


لسة عندي أمل .. ولسة عندي طاقة


لكن الصورة ..!!


اخر الطريق


مش شايفاه خالص دلوقتي


مش عارفة أرسم الصورة اللي تخليني ابصلها وانا متحمسة


وأقوم أكمل طريقي


لسة ناقصلي حتة



ادعولي ألاقيها .. أنا بجد محتاجاها


محتاجاها قوي





3 comments:

بيسان said...

يارب تلاقيها يا مونتي ..

وانا كمان الاقيها ..

To paradise said...

دايما الانسان بيحس ان في شيء ناقصه ...انتي عارفة لو دورنا كويس اكيد حنلاقيه ...بس ندور بجد


يارب تلقيه يا ماي

MyDream said...

يااارب